
Günümüzde globalleşen dünya ile birlikte her alanda ve her türden iş ve her çeşitten fırsatlar bulunmaktadır. Bununla birlikte birçok mecra da yerini yeni mecralara devretmektedirler.
Bundan çok da uzak olmayan yakın bir geçmişte televizyon, radyo, gazete gibi mecralar şimdilerde yerini internet youtube, facebook, instagram ve google gibi arama motorlarına bırakmaya başlamıştır.
İnsanlar reklam ve tanıtım gibi hizmetleri yakın geçmişte televizyon, gazete ve el ilanları gibi yollardan sağlarken günümüzde daha çok sosyal medya üzerinden bu ihtiyaç giderilmeye başlanmıştır.
Sosyal medyanın gün geçtikçe büyüyen bir sektör olması beraberinde sosyal medya danışmanlığı sektörünü de getirmiş, hatta zorunlu kılmıştır. Sosyal medyanın bu denli büyüyen bir sektör olmasının ana sebeplerinden bir tanesi de müşteri taleplerinin yoğun olması ve müşterilerin isteklerine rahatça karşılık verebilmesidir.
Peki bu sosyal medya danışmanlığı tam olarak nedir? Ne işe yarar? gibi sorular kafanıza takıldıysa öncelikle bu konuyu tam anlamıyla aydınlatalım. Sosyal medya danışmanlığı müşterilerine eldeki kısıtlı verilerle en yüksek miktarda fayda sağlamak amaçlı kuruluştur. Sosyal medya danışmanı bunu başarabildiği ölçüde müşterilerine yararlı olmaktadır. Bu fayda tek çeşit olmayıp tanıtım, insanlara ulaştırma ve özellikle de algı üzerinde olmaktadır. Aynı zamanda sosyal medya danışmanlığı sizi rekabet ortamında ayakta tutacak, rakiplerinizden her zaman bir adım önde olmanızı sağlayacak çalışma sistemi içerisindedir. Sosyal medya danışmanı şirketlerin, kişilerin, marka ve ürünlerin hedef kitlesine ulaşmasında en önemli araçtır.
Her hizmet sektöründe olduğu gibi sosyal medya danışmanlığının da bir hizmet sektörü olduğunu kabul edersek, bu hizmetin belli bir ücret karşılığında müşterilere sunulduğu gerçeğini kabul etmiş bulunuruz.
Sosyal Medya Danışmanlığı Fiyatları
Sosyal medya danışmanlığı fiyatları müşterilerin istediği hizmet ve sağlanan maksimum fayda oranına göre değişmekte olup, aynı zamanda hizmet veren sosyal medya danışmanlığının çalışma yöntemine göre de değişmektedir. Yani sosyal medya danışmanlığı ücreti konusunda kesin bir miktar söylenebilmesi söz konusu değildir.
Peki bu sosyal medya yönetimi nedir? Nasıl olur? Çeşitleri var mıdır? Amacı nedir?
Sosyal Medya Yönetimi
Sosyal medya yönetimi birden fazla alt başlıktan oluşmaktadır. Bu alt başlıkları birer birer inceleyecek olursak:
Hedef kitlenin kim ya da kimler olduğunun belirlenmesi: Sosyal medya danışmanlığını yaptığımız ürün hangi alanla ilgiliyse o alandaki hedef kitleye ulaşılması lazımdır. Bariz bir örnek verecek olursak kadın makyaj malzemeleri satan bir firma için erkek bireyleri hedef kitlesi olarak belirlemek mantıksız bir seçim olur.
İçeriklerin nasıl yönetildiği: İçerikleri sosyal medyada (facebook, instagram, youtube, vs. gibi uygulamalar) doğru ve etkili şekilde, aynı zamanda düzenli bir aktiflik göstererek sergilemek algı oluşumunu sağlamak için çok önemli ve vazgeçilmezdir.
Rakiplerin takip edilmesi: Sosyal medyayı doğru ve aktif kullanmanız kadar, rakiplerinizin incelenmesinin yapılması da önem arz etmektedir. Rakiplerinizin sosyal medyayı kullanım şekillerinden doğru ölçülerde kendinize pay çıkarabilirsiniz.
Reklamların doğru kullanılması: Günümüzde sosyal medyayı hergün milyonlarca hatta ve hatta milyarlarca insan kullanmaktadır. Bu sosyal medyaların (facebook, instagram, youtube, vs.) reklam kullanma özellikleri de mevcuttur. Bu özelliğin doğru zamanda ve uygun bir şekilde kullanılması sizi her zaman rakiplerinizin en az bir adım önüne taşıyacaktır.
Yukarıdaki açıklamalardan da görüldüğü üzere işinde büyümek isteyen her firma ve kişisel iş sahipleri kişisel sosyal medya danışmanlığından faydalanmalıdırlar. Eğer sizlerde yukarıda gördüğünüz hizmetlerden profesyonel kişiler tarafından faydalanıp, rakiplerinizin en az bir adım önüne geçmek istiyorsanız bize ulaşmanızı tavsiye ederiz.